Leona Lewis - One More Sleep 再睡一下 中文歌詞


Leona-Lewis-One-More-Sleep-2013-1200x1200-Final


祝大家聖誕節快樂!!!((灑花
今天的這首歌是 Leona的聖誕單One More Sleep
里歐娜已經從黑珍珠進化成了黑美人呢(?)
我永遠記得她的 Bleeding Love剛爆紅時
我們學校都瘋迷得要命~~整個午休都是這首歌
一群小屁還在便當前面自以為很會那邊飆高音((那時我國中

One More Sleep 個人解讀是再睡一下
用睡覺來熬時間總是最有用了
再過一下聖誕節就要到了!!心愛的人就要回來了!!

讓我想到以前平安夜的夜裡總是常常興奮到睡不著覺
因為隔天就是聖誕節了!!好期待聖誕老人會在襪子裡塞什麼禮物
興奮地在棉被裡紐呀紐
直到某次我聖誕節一早我爸媽忘了放禮物  我就知道沒有聖誕老人了((死目
那年的聖誕節我以既絕望又驚悚高分貝尖叫式哭法度過
不過後來收到了一隻超大趴趴熊(比我還大)當聖誕禮物~~就不哭了((ㄟ!?


Snow is falling all around us
銀白的雪來到的我們身旁

My baby's coming home for Christmas
我的寶貝也要回來跟我過聖誕了

I've been up all night inside my bedroom
我已經在臥房裡待了整個晚上

He said he'll be with me real soon
他卻還說他真的就快到了


So I wait
所以我等呀等

And I wait
等了又等

But I've had as much as I can take
但我等到不能再等了



'Cause I've got 5 more nights of sleeping on my own
因為五個夜裡  我自己一個人睡

4 more days until you're coming home
四個日子  等待你的歸來

3 more dreams of you and mistletoe
三個夢  有關你和檞寄生

2 more reasons why I love you so
兩個原因  讓我如此愛你



I've got 5 more nights until you're next to me
五個夜裡  盼你來到我枕邊

4 more days of being lonely
四個日子  獨自等待

3 more wishes I can barely breathe
三個願望  我快不能呼吸了

If I can make it to Christmas Eve then it's
如果我還能撐到平安夜



One more sleep
再睡一下

(one more sleep until it's Christmas)
(再睡一下  就是聖誕節了)

One more sleep
再睡一下

(one more sleep until it's Christmas)
(再睡一下  就是聖誕節了)

One more sleep
再睡一下

(one more sleep until it's Christmas)
(再睡一下  就是聖誕節了)

One more sleep
再睡一下



Until we're rocking around the Christmas tree
直到我們聖誕樹下歡樂玩耍

Until I got you sitting next to me
直到你坐在我身旁

We got a lot of catching up to do
我們有好多東西可以聊

I just can't take this missing you
我從來沒這麼想你過



5 more nights on my own
五個  孤獨的夜晚

4 more days
四個  日子

3 more dreams
三個  美夢

Mistletoe
檞寄生

I can't believe I ever let you go
不敢相信我曾這麼簡單就放你走



5 more nights of sleeping on my own
五個夜裡  自己一個人睡

4 more days until you're coming home
四個日子  等待你的歸來

3 more wishes I can barely breathe
三個願望  我快不能呼吸了

If I can make it to Christmas Eve then it's one more sleep
就快撐到聖誕夜了  再多睡一下


It'll be one more
還要多一點

It'll be one more (One more sleep)
還要多一點(再睡一下)

It'll be one more (One more sleep)
還要多一點(再睡一下)

One more sleep
再睡一下



由本人自行翻譯  如有錯誤請告訴我謝謝

留言