Beyonce - XO 親親抱抱 中文歌詞 (from Beyoncé)


1484305_10153655883145601_1942086498_n


自從
Beyonce大姊無預警地發布了新專輯後
立馬破了iTunes史上銷售最快專輯的金氏世界紀錄
也是她第五張空降冠軍的專輯喔!!
在短短的五天內就賣破了百萬張呢

XO這首歌曲部分歌詞並非如同字面上的意思
而另又含意
字面看起來簡單  帶實際表達的內容卻很豐富
感覺根本就像是中國詩這樣XD

Baby love me lights out
You can turn my light down
在說著你是我一生的最愛
願意為你付出一切  為你傾倒  臣服於你

lights out這裡運用了雙關
除了關燈這個意思外
在拳技界有擊倒的意思在  因此有臣服之意
在歌詞中想說翻得柔和一些  所以用陶醉代替

XO就是親親抱抱的意思~XD
X = 親親   O = 抱抱


Your love is bright as ever
你的愛閃亮如初

Even in the shadows
即使是在黑暗之中

Baby kiss me
寶貝 親吻我

Before they turn the lights out
在一切消逝之前

Your heart is glowing
你的心散發光輝

And I'm crashing into you
讓我撞見了你



Baby kiss me
寶貝  親吻我

Before they turn the lights out
在一切消逝之前

Before they turn the lights out
在一切消逝之前

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉



In the darkest night hour
在最黑的夜晚時分

I'll search through the crowd
我會在人群中穿梭尋覓

Your face is all that I see
你的臉龐是我唯一所見

I'll give you everything
我會為你付出一切

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

You can turn my light down
讓我們享受這漫漫長夜



We don't have forever
我們所擁有的如此短暫

Baby daylight's wasting
寶貝  日光隨著時間消逝

You better kiss me
親吻我吧

Before our time is run out
在我們共處時光殆盡之前

Nobody sees what we see
沒有別人能了解我們眼裡所見

They're just hopelessly gazing
他們只是盲目地盯著我們

Baby take me
寶貝 你擁有我

Before they turn the lights out
在一切消逝之前

Before time is run out
在我們共處時光殆盡之前

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉



In the darkest night hour
在最黑的夜晚時分

I'll search through the crowd
我會在人群中穿梭尋覓

Your face is all that I see
你的臉龐是我唯一所見

I'll give you everything
我會為你付出一切

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

You can turn my light down
讓我們享受這漫漫長夜



I love it like XO
我愛這一切  親親抱抱

You love me like XO
你愛我  親親抱抱

You kill me boy XO
你讓我愛瘋了  親親抱抱

You love me like XO
你愛我  親親抱抱

All that I see
我所見的

Give me everything
是你給的一切

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

You can turn my light out
讓我們沉溺在這漫漫長夜



In the darkest night hour
在最黑的夜晚時分

I'll search through the crowd
我會在人群中穿梭尋覓

Your face is all that I see
你的臉龐是我唯一所見

I'll give you everything
我會為你付出一切

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

Baby love me lights out
親愛的  你的愛使我陶醉

You can turn my light out
讓我們沉溺在這漫漫長夜



 由本人自行翻譯  如有錯誤請告訴我謝謝

留言