Avril Lavigne - 17 17歲 中文歌詞

 


2002年她17歲一炮而紅,那一年對她意義非凡
現在她即將邁入30
經歷過人生的起伏  回頭看過去的自己是多麼愚蠢瘋狂
簡單的歌詞  卻把懷念寫入心底
聽完這首歌  一種淡淡的感受湧上心頭



He was working at the record shop
他以前在唱片行工作

I would kiss him in the parking lot
我總是在停車場親吻他

Tasting like cigarettes and soda pop
嘗起來有香菸和汽水的味道

17



He would tell me I was beautiful
他總是說我很漂亮

Sneaking in the neighbour's swimming pool
偷偷摸摸跑去鄰居家的游泳池

Yeah, he told me how to break the rules
他教我如何使壞

17



But hey, this isn't long gone
但嘿這些都早就沒了

When I hear the song
當我聽到這首歌

It takes me back...
他帶我回到



We were on top of the world
我們曾在世界的頂端

Back when I was your girl
回到當我還是你的女孩之時

We were living so wild and free
我們是如此狂野自由

Acting stupid for fun
耍白癡當有趣

All we needed was some love
我們只需要一丁點愛

That's the way its supposed to be
這一切都是一定要的

17



Stealing beers out of the trailer park
從汽車屋裡偷一些啤酒

Flicking lighters just to fight the dark
打亮打火機只為了對抗一片漆黑

Favorite place was sitting in his car
最愛的地方就是待在他的車上

17



Lay a blanket on the rooftop
把毛毯鋪在屋頂

That time I knew I wanted me to stop
我知道這是我最希望時間停止的時候

It was so cold but we kept it hot
天氣很冷但我們彼此取暖

17



But hey, this isn't long gone
但嘿這些都早就沒了

When I hear the song
當我聽到這首歌

It takes me back...
他帶我回到



We were on top of the world
我們曾在世界的頂端

Back when I was your girl
回到當我還是你的女孩之時

We were living so wild and free
我們是如此狂野自由

Acting stupid for fun
耍白癡當有趣

All we needed was some love
我們只需要一丁點愛

That's the way its supposed to be
這一切都是一定要的

17



We were running red lights
我們一起闖過紅燈

We were going all night
我們狂歡整晚

Didn't care about anything
不在乎任何東西

We were living my dream
我們為我的夢而活

That was you and me
這就是我們

We were 17
我們17

Ohhhhhhh

Ohhhhhhh




I remember what it felt like
我還記得那是什麼感覺

Just a small town kind of life
就像住在一個小鎮上

If only I could just go back in time
如果我能回到那段時光

17



We were on top of the world
我們曾在世界的頂端

Back when I was your girl
回到當我還是你的女孩之時

We were living so wild and free
我們是如此狂野自由

Acting stupid for fun
耍白癡當有趣

All we needed was some love
我們只需要一丁點愛

That's the way its supposed to be
這一切都是一定要的



We were running red lights
我們一起闖過紅燈

We were going all night
我們狂歡整晚

Didn't care about anything
不在乎任何東西

We were living my dream
我們為我的夢而活

That was you and me
這就是我們

We were 17
我們17

17

17

17

由本人自行翻譯,如有錯誤請告訴我謝謝!



Avril Lavigne - 17 Live Viper Room

留言