Ariana Grande, Nathan Sykes - Almost Is Never Enough 幾乎 永遠不夠 中文歌詞 【天使聖物:骸骨之城】原聲帶曲目


(Ariana)
I like to say we gave it a try 
我很想說我們曾嘗試過

I like to blame it all on life 
我很想把一切都怪在人生這條路上

Maybe we just weren’t right 
也許我們就是不適合彼此

But that’s a lie, that’s a lie 
但這是騙人的這是騙人的



And we can deny it as much as we want 
而我們可以否認他就像我們所想要的一樣

But in time our feelings will show 
但時間的流逝我們的感觸會慢慢顯現

Cause sooner or later 
因為遲早

We'll wonder why we gave up 
我們會困惑為何當時選擇放棄

The truth is everyone knows 
事實上大家都知道答案



Almost, almost is never enough 
幾乎幾乎到達卻永遠不夠

So close to being in love 
離相愛是如此靠近

If I would have known that you wanted me 
如果我能早點知道你需要我

The way I wanted you 
就像我需要你一樣

Then maybe we wouldn't be two worlds apart 
那也許我們就不會在世界的兩端

But right here in each others arms 
而是在彼此的臂腕



And we almost, we almost knew what love was 
我們幾乎我們曾經幾乎了解了愛是什麼

But almost is never enough 
幾乎幾乎到達卻永遠不夠



(Nathan)
If I could change the world overnight 
如果我能在一夕之間改變世界

There'd be no such thing as goodbye 
那將不會有所謂的再見存在

You'll be standing right where you were
你會依舊待在你原本的地方 

We'd get the chance we deserve 
我們會有我們應有的機會

Try to deny it as much as you want 
嘗試去否認他就像我們所想要的一樣



But in time our feelings will show 
但時間的流逝我們的感觸會慢慢顯現

(Ariana & Nathan)
Cause sooner or later 
因為遲早

We'll wonder why we gave up 
我們會困惑為何當時選擇放棄

The truth is everyone knows 

事實上大家都知道答案



Almost, almost is never enough 
幾乎幾乎到達卻永遠不夠

So close to being in love 
離相愛是如此靠近

If I would have known that you wanted me 
如果我能早點知道你需要我

The way I wanted you 
就像我需要你一樣

Then maybe we wouldn't be two worlds apart 
那也許我們就不會在世界的兩端

But right here in each others arms 
而是在彼此的臂腕



And we almost, we almost knew what love was 
我們幾乎我們曾經幾乎了解了愛是什麼

But almost is never enough 
幾乎幾乎到達卻永遠不夠



由本人自行翻譯,如有錯誤請告訴我謝謝!

留言